Заступник міністра інфраструктури Польщі Павел Ганчарж заявив, що зараз узгоджують останні деталі остаточної домовленості, яка має розв’язати проблему блокади на кордоні з Україною до Різдва.
Про це він сказав під час пресконференції після зустрічі зі своїм українським колегою Сергієм Деркачем, передає польське видання Wiadomosci.
Він розповів, що сьогодні в Києві відбулася тривала зустріч, яка, зокрема, стосувалась протесту на польсько-українському кордоні. За словами Ганчаржа, вона мала стати проривом у реалізації найважливіших вимог польських протестувальників.
«Ми узгоджуємо останні деталі, що призведе до остаточної домовленості», — сказав він.
Він також висловив сподівання, що згодом має відбутися зустріч між міністром інфраструктури Польщі Даріушем Клімчаком та представниками страйкарів, і проблему блокади вирішать до Різдва.
Доповнено о 20:56. У Мінвідновлення України також заявили, що узгодили план дій для розблокування кордону з новим керівництвом Міністерства інфраструктури Польщі.
Там зазначили, що вдалося досягти порозуміння щодо компромісних рішень. Наступним етапом мають стати переговори польського Мінінфраструктури з протестувальниками.
Водночас в українському міністерстві наголосили, що зміни до поточної Угоди про лібералізацію вантажних перевезень між Україною та ЄС не обговорюються.
Про блокаду кордону
6 листопада польські перевізники розпочали блокаду кордону з Україною на трьох пропускних пунктах: «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ», «Гребенне — Рава-Руська». Згодом до них долучилися польські фермери, які блокували пункт «Медика — Шегині». Понад місяць потому, 11 грудня, зняти блокаду вдалося лише на пункті «Ягодин — Дорогуськ».
Причиною страйку називають «надмірну конкуренцію» після ухвалення «транспортного безвізу» між Україною та країнами ЄС. Він звільнив українських перевізників від необхідності отримувати дозволи на двосторонні й транзитні перевезення до держав ЄС.
Через блокаду українська економіка зазнає збитків, які, за останніми оцінками, становлять 1 мільярд євро. Водночас економічні втрати Польщі ще більші.